Sonsdag

tjix!

Idag är det en söndags- onsdag, och jag fick sova hur länge jag ville! tio över tio gick jag upp på ovanvåningen och tittade ut genom fönstret. Hjelp! Snack var ute, och igår hade jag tagit av honom regntäcket för att hänga på tork. Jag får kanske börja med att säga att stallet är väldigt dåligt isolerat och att han är klippt. Jag har inte heller något stalltäcke till honom så han står med antingen två fleece täcke+regntäcke inne, eller så har han sitt vintertäcke. Ute i hagen har han antingen två fleece under vintertäcket, men om det regnar eller snöar eller blåser så har han vintertäcket underst och regntäcket över eftersom det har halvhals och han är klippt från öronen till svansen. Det enda som inte är klippt är huvudet och benen. Alltså fick jag panik för kims mamma brukar inte byta eller lägga på täcken på honom när hon tar ut honom. Så jag sprang ner i källaren igen och drog påp mig varma kläder, sen sprang jag ut i hagen och vad ser jag då? Jo, hon hade lagt på honom regntäcket! Värsta snällt, eller hur?

När jag ändå var ute vid stallet så fyllde jag ett hönät halvfullt och kastade ut i hagen åt honom. Dixie och Lavett skulle skos med guldskor med sex broddar som används speciellt för trav. Inte för att jag gillar skor, Ove Lind har verkligen lyckats vända om mig! Jag kan berätta mer om vad jag lärde mig på Oves kurs vid ett annat tillfälle. Men vill man köra ute på isen så gäller det att man har broddar. För det går minsann fort! Jag funderar på att nu när det för det första redan ligger nästan två dm snö på isen, och för det andra så snöar det fortfarande, så kanske man ska ta ut Snack en liten vända? Förut när han var "bara travare" (nu är han ju ridtravare) så vart han bilrädd och Cina hade inte tid att ta hand om problemet. Då hade hon mer hästar än vad hon har nu. Eftersom han var bilrädd så körde hon aldrig honom på isen eftersom man måste köra en bra bit på vägen för att komma till sjön. Men nu när han inte är bilrädd längre så är det nemas problemas. Jag har redan varit nere vid sjön några gånger med honom, men när jag var där sist så var isen inte tillräckligt stark. Nu har dom kört med bil därpå i flera dagar, och jag är väääldigt sugen på att ta dig honom igen.

Nu kommer snart Alexandra och jag har lite grejer som måste göras innan hon är här. Tex körkortsteori, marknadsplanen till marknadsföringskursen och såklart Holgers hemtenta i kursen projektledning.
Men nu när jag har mitt internet så kan jag logga in och skriva när jag vill, woho!
C yaa latah then ;)


Kommentarer
Postat av: Frida Viktorsson

fin blogg :)

2010-01-06 @ 20:21:52
URL: http://friid0a.devote.se
Postat av: Annsi

tack :) men det är faktiskt inte jag som gjort layouten, det var en färdig som man kunde välja. Jag har inte riktigt lärt mig hur man gör egna ännu :P var inne och titta på din innan. Ursnygg verkligen! :o

2010-01-07 @ 17:45:46
URL: http://vanligen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0