100107

Tjix!

Usch vad kallt det är inne idag. Då vill jag inte veta hur kallt det är ute. Det är säkert inte värre än i Norrland där det var 37 grader kallt i går kväll!

Jag får snart reda på hur kallt det är vare sig jag vill eller ej. Jag måste nämligen släppa ut hästarna. Kim fodrade dem innan så jag är inte sen iallafall. Men om en halvtimme får jag nog lov att gå ut och fixa och dona i 7boxar. Jag förstår inte varför Cina inte vänjer av sina föl? Okej att stona inte är dräktiga igen, men hon kan väl iallafall låta fölen ha varsin egen box nu? Jag menar, de får inte plats att ligga ner samtidigt, fölen är ändå 8månader och börjar bli stora, ändå ska man tydligen lägga in lika mycket hösilage i boxen som till de andra hästarna, och lika mycket havre. Vem får all den maten? ja, inte fölen iallafall. Visst att de har en bale ute i hagen, men under de 12timmarna de stod inne i natt? 5kg räcker inte till två hästar där den ena växer...

Enough tjatat. hästarna mår väl bra? Att dom är skygga och tjuriga har väl inte med det att göra? inte heller med hanteringen? Nej, vissa tror inte det. När jag har fixat i boxarna så går jag in och äter frukost, sen får jag gå ut till stallet igen. Jag tänkte rida ute på isen idag, håll tummarna och önska mig lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0