-

Kommentarer
Postat av: -

stackare ni som går på det här med barfotametoden, speciellt eftersom det finns bevisat att så många hästar har fått avlivats pga att hovarna in hållt efter att man verkat dom efter denna metoden en längre tid.

Vildhästarna som han studerat, deras medellivslängd är 6-9 år, dvs ungefär hälften av vad dagens tamhästar. Vad kan detta bero på, jo, när hovarna inte håller så dör hästen.

Dessutom, att man lär sig så pass mycket på en 2-dagars kurs så man är kapabell till att verka sin häst, hör inte folk själv hur sjukt det låter.

2010-01-17 @ 16:05:44


 Svar:

Hej -
Stackare du som fortfarande blundar när utvecklingen går frammåt. Man kan inte skylla på dig, inte heller på alla andra som tänker som du. Det är ju för att ni inte har fått bevis, för att gubbarna omkring er har riktat in sig på det gamla sättet, och ni tar efter.
Varför håller inte hovarna för att barfotaverkas, Varför lever dom längre med skor? Ta gärna fram ett svar på det så är jag villig att diskutera.
Man lär sig inte så pass mycket på en 2dagars kurs att man är kapabel att verka sin häst själv. Det är bara att öva, öva, öva precis som allting annat. Jag är ingen fullfjädrad verkare, men hovarna på min häst kommer aldrig bli lika sjuka som de antagligen är på din (jag skyller inte på dig).
Jag står för mina åsikter, synd att du inte vågar - . Men om du vill störa dig på oss som har öppnat ögonen så är det faktiskt ditt problem, inte mitt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0