Lördag!

Hallå där, kött och blåbär!

Hoes hoes hoes, det här inlägget med mig i soffan är lite Sean Banan inspirerat.
Jag sitter här och tittar på tv, vet inte riktigt vad som är på för jag är ganska slut idag för igår hoppade jag med min galloperande travare! KUL!

Hade två hinder, ett var 12,5m från läktaren, det andra var ca 15m från läktaren. Först trodde jag det skulle gå apdåligt för han bara vägrade och vägrade, och mitt favvospö (uh, låter hemskt) gick av..... Ja, så dum var han...

Provade lite olika sätt att få han till att lyfta bättre på frmabenen, provade sänka när han vägrade, provade höja när han rev. Det funkade mindre bra. Tills jag kom i galopp och vred det ena hindret lite längre utåt sargen till. Då Gallopperade han i en perfa volt och dessutom i båda varven! Värsta bra slutade det, men vi hoppade inte mer än 90cm. när han hoppade på volten sänkte kim till 85, då fick vi de perfekta sprången. Efter något varv när jag insett att det faktiskt funkade så kunde jag börja koncentrera mig på min egen sits, och framförallt blicken.

Överlag helt nöjd med våra spasmer, dagen vart helt okej i sig. Jag gjorde ju julgodis tidigare under dagen.
Knäck, chokladkola(bäst), negerbollar, marsipan och chokladgodis och en totalt misslyckad fudge som blev hårdare än knäcken. Chokladkolan blev den godaste chokladkola jag ätit, synd att jag inte får mer försen på julafton.. *lessen*

Ikväll bär det av hem mot Skåne till! Närmare bestämt Ystad. Närmare bestämt En mil utanför Ystad; Köpingsberg mellan Köpingebro, tomelilla och Glemmingebro. Jag ska hem och berätta för mina föräldrar att jag inte har haft råd med julklappar detta året(till skillnad från vissa andra som tjänar minimum 35':- på BARA bloggen *host BB, F och K host*)  eftersom att jag håller på att ta körkort(eller.. papi vet, men för mami är det en hemlis).
Btw apropå körkortet så har jag klarat 5 obligatoriska moment på 4lektioner :) Jag är inte rädd för att köra bil längre, wohoooo! paaardey!

PARENTES! jag ska också hem för att lämna tömmarna, lära pappa longera, hjälpa småbruschorna att rida Magina, och leta efter min batteriladdare till kameran SLUTPARENTES!

Ursäkta mitt flumm, Nu mina damer på mina herrar!
Dagens tips, dagens tips, lalalala dagens tips!
Dagens tips:

Om du har ont i hela kroppen, gå inte ut och gör något tokigt som karate på en tegelvägg.
Därför det är jävligt onödigt, och gör jähävligt ont..

Dagens tips, dagens tips, lalalala dagens tips!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0