kaaallt juu...

Haj svaj i granen!

Idag är det inte många dagar kvar till ballex's födelsedag dagen! Och julafton med såklart.. Det är den 18/12, jag sitter i soffan med två tjocktröjor på mig och frrryyyser!

Jag var för någon timme sedan ute i stallet och mockade, spånade, vattnade och fodrade i fyra boxar. Har bara tre kvar, men Kimmen kom hem och frös så han ville att jag skulle följa med honom in.
Snack får lov att stå inne idag, vi ska till ridhuset och släppa hämmningarna senare i eftermiddag. Han känner sig nog lite begränsad med två täcken på sig, tror att vintertäcket hade kunnat räcka men mami är lite överbeskyddande mot sin pälsk -ibland. Därför får han vara inne.

Känner redan nu att det här inlägget kommer bli långt och tråkigt att läsa..

Har bestämt datum när jag åker hem till Skåne, wei! Det blir imorgon när Kimmen jobbat färdigt ute på Skyö.
Då ska jag övningsköra som fäään, och rida Magina. Papi sa att det låg 1-1,5m höga drivor med snö på vägarna för det blåser så mycket. Mamma hade tydligen ringt pappa vid 5 i morse för att berätta att hon kört fast... Utanför grannens hus som är kanske 100m bort :O Inga fördommar.. inga fördommar....

Nu ska jag göra julgodis med Cina.

Dagens tips, dagens tips, lalalala dagens tips!
Dagens tips:
Om du vill känna dig julig när du bakar, ha svarta mjukisbyxor och en röd tjocktröja.
Det är ju typ som tomten.. Nästan.. Fast inte riktigt.. Men ändå...








DAGENS TIPS, DAGENS TIPS, LALALALA DAGENS TIPS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0