Ful jul

ohoj!

I have been good and bad. Jag har inte suttit vid datorn sen 22dec, bra tycker Bälla som tycker jag sitter alldeles för mycket vid datorn. Dåligt tycker jag som har velat blogga och spela farmville hela julhelgen. Nu har jag lånat Dans dongel (utan att be om lov såklart) och tänker sitta här tills iallafall halv tre!!

Julen har varit... Underligt blysam och inte alls förväntansfull.
Jag uppdaterade mitt minne om varför jag inte vill skaffa barn.
Jag uppdaterade mitt minne om varför jag hatar Den Arga Nassen.. Eller inte hatar, men ogillar skarpt.

Ballex hade sin födelsedag, inte världens bästa kanske men inget gott som inte för nåt ont med sig. Eller tvärtom?

Snack fyllar snart år :)
Jag ska nog åka in till Växjö idag och köpa morötter till honom. Är man världens sötaste Snack och har födelsedag så förtjänar man massa med morötter!! För du visste väl att alla hästar fyllar år på julafton? Det gör dom iaf.

Nyårsafton kommer firas hemma hos Björn(en) Persson nånstans mittuteiingenstansstad. Det blir tropiskfruktbricka, cider, badtunna, mycket människor(som jag inte känner, som jag för tillfället inte har lust att lära känna), allmänfäst och det bästa: raketer och nyårslöften.

Men före nyårsafton så måste jag och kimmen åka ner till Skåne igen och hämta min laddare till min kamera på elgiganten! WOHO! Dom ringde och sa att dom hade fått in den kl 11 den 23e. Då vi EGENTLIGEN skulle ha åkt men det blev ju tidigare och jag blev arg när dom ringde för hade vi stannat så hade jag kunnat ta bilder under jul, men nu blev det inget sådant och jag blev jättearg för att jag vill verkligen börja fota saker igen *andetag* *puuuuuuust*.

Igår var det Simpsonsmaraton. Efter att jag nästan slängt mina förhoppningar av att min socialt kompetenta vän skulle komma och joina mig så blev jkag väääldigt glad när hon några timmar försent dök upp med sina grå bmw här utanför. Det var inte hennes fel faktiskt att hon var sen. Och hey hon kom ju! bättre sent än aldrig happyface.

Nu ska jag ... Spela..? Jag vet inte vad jag ska göra nu, men inte fan ska jag skriva mer i bloggen. dönö. Om jag åker hem imon så berättar jag lite mer saker då.

Dagens tips, dagens tips, lalalala dagens tips!
Dagens tips:

Salt!
Om du ska salta trappen, gör det inte utan vantar om du har sår på dina händer.

Därför att det gör sjukt ont, och man vill bara börja gråta.
Dagens tips, dagens tips, lalalala dagens tips!

Glömde berätta det viktigaste:
I fredags skulle vi ut på krogen. Jag letade efter ett skärp inne i garderoben men hittade det inte. Bästämde mig för att titta efter det ovanpå garderoben så jag ställde mig i sängen och lutade huvudet bakåt för att se bättre. Jag såg "påsen" där mina mindre ofta använda skärp ligger, och råkade hoppa. Alltså: Rum nere i källaren = cementtak. Lågt cementtak när man står i sängen och hoppar rakt upp med huvudet bakåtböjt = nästan whiplash =SJUKTFÖRBANNATJÄVLAONTIHUVUDHELVETET! och nacken! åkte trots allt in till stan för att dansa, gick inte så bra men jag gjorde mitt bästa (ville inte svika bällan som längtat så länge). Igår kan du tro att jag hade ont, och kunde typ inte röra på nacken och huvudet. Mest ont gjorde det dock när jag skulle lägga mig att sova... Idag kan jag nästan lägga huvudet på sidan och jag kan titta lite åt sidorna. Har det inte gått över om 5 dagar så ringer jag till Hasse som är kiropraktor fifan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0